« Topics
1234...66676869...787980
mici012327 posts since 23 Jul 2017
BBC World
Yes - quite a number of issues in ZDF behaving in this manner, particularly if they took the Swiss commentary (as they won't have a talent rights contract for the commentator(s)

However in situations like this the mantra is often "Better to ask forgiveness than permission"...


They did still use their own commentary via phone line, so that's not a problem and the German commentator even mentioned that "the pictures are provide by Swiss television" when they switched the feed (as if the big red-white logo in the upper left hand corner saying "SFsport live" wasn't a big enough giveaway). So you could argue they did quote their source Laughing

And yeah, when you have 30 million viewers waiting you just do it and ask questions later.
Inspector Sands13,599 posts since 25 Aug 2004
There I think it's in the documentary film Control Room where the gallery at Al Jazeera are watching one of their rivals off air. Their exclusive pictures appear on it so they put up a full screen logo... the other channel soon cut away


I seem to recall that 2008 match was being covered by Al Jazeera Sport too and they didn't get the interruption to the coverage that everyone else did... and no one knew how.
Markymark6,734 posts since 13 Dec 2004
Meridian (North) South Today
A little off-topic, but slightly reminded of Breakfast Time pirating a TV-am 'exclusive' with Princess Michael back in the day. Seem to remember it caused a few ructions. Though in that case, there was no breakdown just a bit of naughtiness on the Beeb's part.


I remember that, I think the IBA became involved in the spat ? and I seem to recall that YTV/ITN refused to let the BBC use any of the footage of the Bradford FC fire which was a week or two later ?
1
Closedown gave kudos
VMPhil9,630 posts since 31 Mar 2005
Granada North West Today
Anyone remember a few years back, Australian network Nine had an exclusive and put a huge watermark across the middle of the screen. Rival network Seven had the cheek to still steal it and blur out the watermark! Nine ran an ad along the lines of ‘Sorry about our obnoxious watermark, but look what Seven did…’
1
Si-Co gave kudos
Steve Williams2,720 posts since 1 Aug 2008
A little off-topic, but slightly reminded of Breakfast Time pirating a TV-am 'exclusive' with Princess Michael back in the day. Seem to remember it caused a few ructions. Though in that case, there was no breakdown just a bit of naughtiness on the Beeb's part.


Yes, the Beeb just taped the interview off the telly, although they had asked TV-am for the footage because the convention was that this kind of thing would be pooled, and indeed Buckingham Palace requested that TV-am made it available. But TV-am refused, so I suppose that was all the Beeb could do. Although they then syndicated it around the world, which was less understandable.
ttt
,,,
Last edited by ttt on 2 July 2019 2:41pm
SonicBen270676 posts since 29 Apr 2018
Meridian (South) South Today


Is this the first time BGT ever had a breakdown? I know Xfactor did in 2011 but there's only a short version online. I remember this one because the wife said what's wrong with the TV? So i went in from the kitchen and i thought the TV broke, then the slide came up. I understand some regions experienced different problems. I was watching on Sky and in the Meridian region so while we had some black screen and the interference at the top of the screen while it froze, we didn't have the test card, green screen or "Signal Loss Detected"