« Topics
1234...451452453454...479480481
whoiam989760 posts since 22 Dec 2007
BBC World
Beginning on 15 August, TVB in Hong Kong will turn its J5 channel into a business news channel (the channel's Chinese name will also change), which the company advertises as the first and only free-to-air business channel in Hong Kong. I wonder what will happen to the Putonghua (Mandarin) news bulletin (which moved from TVB Pearl to J5 last year), though.

On the same day, TVB iNews on DTT will also be replaced. But I wonder if the change will also affect the TVB News channel available on Now TV and broadcast outside Hong Kong. Will the interactive TV feature on DTT iNews remain even after the change?
(I noticed that TVB iNews was on MyTV Super OTT television which replaced TVB's now defunct satellite TV service, TVB Network Vision, but not the TVB News channel. So I thought there would be something.)


Anyway, here are promos:


2
ADmanamDA and Hazimworks gave kudos
Hazimworks229 posts since 4 Dec 2013
Beginning on 15 August, TVB in Hong Kong will turn its J5 channel into a business news channel (the channel's Chinese name will also change), which the company advertises as the first and only free-to-air business channel in Hong Kong. I wonder what will happen to the Putonghua (Mandarin) news bulletin (which moved from TVB Pearl to J5 last year), though.

On the same day, TVB iNews on DTT will also be replaced. But I wonder if the change will also affect the TVB News channel available on Now TV and broadcast outside Hong Kong. Will the interactive TV feature on DTT iNews remain even after the change?
(I noticed that TVB iNews was on MyTV Super OTT television which replaced TVB's now defunct satellite TV service, TVB Network Vision, but not the TVB News channel. So I thought there would be something.)


Anyway, here are promos:
https://www.youtube.com/watch?v=5trWXWohifs
https://www.youtube.com/watch?v=jaC_Js9oZYQ
https://www.youtube.com/watch?v=u9rVoYl8D-E

Feels odd to have the J5 branding last for just a few years.
Lester256 posts since 29 Apr 2001
Central (West) Midlands Today
Staying in Mexico, here's the intro to Telediario from Multimedios Televisión in Monterrey (XHAW-TDT), 2015:


And here is when they left their temporary set and when their current set was unveiled:
https://www.youtube.com/watch?v=QV07HBzKqUg


Cringeworthy.... especially the prolonged applause for themselves which lasted about 5 minutes all because they have a new set?!
WW Update3,829 posts since 6 Feb 2007
ZDF, Germany; Morgenmagazin ("Morning Magazine"), 1999:



Same program, 1993:

Last edited by WW Update on 12 August 2017 12:26pm - 2 times in total
1
Le Neko gave kudos
The SNT Three790 posts since 17 Sep 2005
Anglia (East) Look East
There's a Moma (MorgenMagazine) on Das Erste as well, do ARD and ZDF split production between themselves? I remember Das Erste's MoMa being aa very plaid affair.


It sounds confusing, but this is an arrangement which dates back years, when the entire schedule until lunchtime was shared by the two broadcasters. Most shows have been separate since 1999, but cooperation on the news bulletins at 9/10/12 lasted until 2012 and continues with the magazine shows.

ARD and ZDF simulcast, but they produce separate programmes which are broadcast in alternate weeks. Both broadcasters use different studios for both so you will see MoMa from Cologne (ARD/WDR) and Berlin (ZDF); the Mittagsmagazin at lunchtime is broadcast from Munich (ARD/BR) or Mainz (ZDF). Oh, and ARD's news bulletins come from Hamburg (NDR).

Next year, all change. Regional broadcaster RBB (Berlin-Brandenburg) will take over production of the ARD MiMa and both editions of MiMa will also come from ZDF's studios in Berlin – the broadcasters will swap weeks, producing MoMa and MiMa in alternate weeks instead of the same week, as currently.

A strange situation can occur when either channel is in sports mode, as the arrangement continues anyway and the ARD version will be seen only on ZDF...
Last edited by The SNT Three on 13 August 2017 2:37am
5
Hazimworks, ADmanamDA and 3 others
  • Hatton Cross
  • dbl
  • Newsroom24
gave kudos
Newsroom2497 posts since 28 Jan 2017
Westcountry Points West
There's a Moma (MorgenMagazine) on Das Erste as well, do ARD and ZDF split production between themselves? I remember Das Erste's MoMa being aa very plaid affair.


It sounds confusing, but this is an arrangement which dates back years, when the entire schedule until lunchtime was shared by the two broadcasters. Most shows have been separate since 1999, but cooperation on the news bulletins at 9/10/12 lasted until 2012 and continues with the magazine shows.

ARD and ZDF simulcast, but they produce separate programmes which are broadcast in alternate weeks. Both broadcasters use different studios for both so you will see MoMa from Cologne (ARD/WDR) and Berlin (ZDF); the Mittagsmagazin at lunchtime is broadcast from Munich (ARD/BR) or Mainz (ZDF). Oh, and ARD's news bulletins come from Hamburg (NDR).

Next year, all change. Regional broadcaster RBB (Berlin-Brandenburg) will take over production of the ARD MiMa and both editions of MiMa will also come from ZDF's studios in Berlin – the broadcasters will swap weeks, producing MoMa and MiMa in alternate weeks instead of the same week, as currently.

A strange situation can occur when either channel is in sports mode, as the arrangement continues anyway and the ARD version will be seen only on ZDF...


It really does sound like a confusing set up for all involved - the TV companies, presenters and viewers. I'm amazed it still happens to be honest.
2
ADmanamDA and Le Neko gave kudos