« Topics
1234...8910111213
toby lerone 2016437 posts since 13 Jul 2016
UTV Newsline
What a great post regarding the first today in 1952 and way ahead of its time. What is also mad to think is that NBC started doing a breakfast programme in 1952 and in the UK the BBC/ITV never started to 1983 only really starting because TVAM was starting a few weeks later. Surprised it never started in the late 60s or 1970s.
1
WW Update gave kudos
Ne1L C1,063 posts since 11 Sep 2011
From Wikipedia:

" Television broadcasting hours in the United Kingdom until early 1972 was tightly regulated and controlled by the British government under the control of the "Postmaster General". Restrictions were placed on how many hours per day could be used by broadcasters for television. By the mid-1960s this was allocated at 7 hours per day (Mondays to Fridays) and 7.5 hours per day (Saturdays and Sundays), thus providing a 50 hour broadcasting limit per week. Certain programming was exempt from these restrictions (schools, adult education, religion, sport) however there was no allocated time provided for the establishment of breakfast television until the early 1970s.
In January 1972, under the then Conservative government, the Minister for Posts and Telecommunications, Christopher Chataway announced to the British parliament all restrictions imposed would be lifted and broadcasting hours per day could now be set by the individual broadcaster. By October 1972, both BBC and ITV were provided daytime television, with the commercial channel ITV taking full advantage of the relaxed broadcasting hours.
However due to financial issues and the economic problems of the 1970s, breakfast television was put "on the back burner" for the remainder of 1970s.
In the United Kingdom, breakfast television typically runs from 6 am to 9:15 or 9:25 am.
After a nine-week trial-run in 1977 on the regional television station Yorkshire Television, the Independent Broadcasting Authority considered breakfast television so important that it created an entire franchise for the genre, becoming the only national independent television franchise other than news service ITN
"
Last edited by Ne1L C on 23 May 2019 6:36pm
Neil Jones5,437 posts since 23 Dec 2001
Central (West) Midlands Today
If you're going to quote from Wikipedia can I politely request that you please

a) quote it properly (with the tag) for courtesy of everybody (since that is what it is - a quote) and only what you need, and
b) take all the reference markers out. Its incredibly irritating to read something and have [x] all over it.

We now return you to your regular scheduled thread on 'odd choices in news programmes'.
1
rob gave kudos
WW Update4,785 posts since 6 Feb 2007
TF1's newscasts from the 1970s and early '80s, especially the 1 p.m. editions, surely belong on any list of "odd choices" in TV news. This example has plenty of TF1's usual weirdness -- the channel's trademark psychedelic intro sequence, check, tennis star Arthur Ashe wishing everyone a "Bonjour!" in the middle of that intro, check, the anchor dragging a bicycle down the stairs and across the studio, check:



Sometimes, they even had a dog on the set for some reason:

https://www.youtube.com/watch?v=THv4M-xC-V0&t=8
1
steveboswell gave kudos
NYTV (previously asnycBBC) 653 posts since 9 Apr 2009
BBC World News
What's so unusual about a news ticker and an on-air clock? Just the fact that they were both around 67 years ago, in 1952 (they appear at the 2:15 mark). Also, the entire look and feel of the original Today Show was way ahead of its time in many respects:

https://www.youtube.com/watch?v=vY4_iv3UbGg


wow!

Another thing that happened during the early years of Today, was that due to the declining health of the Presenter, Dave Garroway, From the summer of 1958, they would tape Today in the afternoon and run it the following morning. This practice, which was not well-received was upheld until John Chancellor replaced him in July 1961
Formerly knows as "asnycBBC"
1
WW Update gave kudos
WW Update4,785 posts since 6 Feb 2007
But as we've seen in another thread, the BBC's Angela Rippon did a stellar job co-anchoring Antenne 2's news in French from London three years earlier. France 2 even adopted the BBC's look for the occasion.

My French is almost non-existent, but Patrick Poivre d'Arvor, the French anchor, mentions at the beginning how low-key the BBC look is compared to the French style, with no CSO backgrounds, and so on:



*

*
4
paul_hadley, NYTV and 2 others
  • Hatton Cross
  • Spencer For Hire
gave kudos