« Topics
12
Mouseboy331,900 posts since 10 Feb 2014
Previously the channel had several owners and this resulted in the channel having limited resources and a subpar on air presentation for many years that paled in significance to the UK SkyNews channel. With the significant investment by NewsCorp Australia, Sky News Australia hopefully should see massive improvements in their on air presentation. They only paid a paltry $20 million for the channel. Seven, Nine and Sky will continue to provide content in this news deal. ITs a long time coming. Looking at the comments on the Australian tv media forums, the channel gets a universal thumbs down for its poor quality. This left the window open for ABC Australia to launch a news channel a few years back. The progress of the channel will be interesting to watch.

http://www.skynews.com.au/news/top-stories/2016/12/01/sky-news-australia-acquired-by-news-corp.html

Unfortunately the tone of SkyNewsAU has significantly to a right-wing FoxNews style commentary type programming. The channel has lost loads of journalists recently.
Nina Stevens, Stan Grant (ABC), Vanessa Grimm, David Lipson (ABC), Cameron Price (Seven), Tim Webster (2UE), Ben Dominsino, Uma Patel (ABC), Carrington Clarke (ABC), Mathew Thompson (Nine) , Dan Bourchier all have jumped ship. Fox News Australia?!

*
Last edited by Mouseboy33 on 1 December 2016 1:51am
I said what I said!
1
newsman1 gave kudos
sigma421131 posts since 12 Feb 2013
Granada North West Today
Considering that the Sky brand otherwise isn't used there, and Fox is, I wouldn't be shocked to see a name change.


Considering they have FOXTEL, FOX8 and FOX Sports, I think FOX News is more likely now it has one single owner. It's probably the only Sky brand outside of Europe, less Sky News Arabic.

I realise that they both have a common shareholder in the form of the Murdochs but isn't Fox News part of 21st Century Fox rather than News Corp?
rdd2,644 posts since 21 Jun 2001
For some reason the Australian TV assets went to News Corp rather than 21st Century Fox. Not sure why that was done, maybe there were particular levels of integration between FOXTEL and News Limited that they didn't want to break.
JAS842,791 posts since 26 Aug 2010
Yorkshire Look North (E.Yorks & Lincs)
Considering that the Sky brand otherwise isn't used there, and Fox is, I wouldn't be shocked to see a name change.


Considering they have FOXTEL, FOX8 and FOX Sports, I think FOX News is more likely now it has one single owner. It's probably the only Sky brand outside of Europe, less Sky News Arabic.

I realise that they both have a common shareholder in the form of the Murdochs but isn't Fox News part of 21st Century Fox rather than News Corp?
Yes, but so is Sky News.
stuartfanning743 posts since 15 Feb 2004
Considering that the Sky brand otherwise isn't used there, and Fox is, I wouldn't be shocked to see a name change.


Considering they have FOXTEL, FOX8 and FOX Sports, I think FOX News is more likely now it has one single owner. It's probably the only Sky brand outside of Europe, less Sky News Arabic.
FOXTEL is only 50% owned by News Corp. (Telstra has the other 50%) and FOX8 is owned by FOXTEL.
https://www.youtube.com/user/stuartfanning/search?query=headline+news
Mouseboy331,900 posts since 10 Feb 2014
Sky News Australia gets new sets. - Apparently the channels editorially aligned with Fox News and features programmes featuring right-wing commentators and increasingly less rolling news.
OLD
*

NEW - apparently the "skyline"portion is a led screen that can change.
*
They add a soft for the breakfast programme.
*
The view from the main desk back toward the newsroom...the former backdrop
*

SkyBusiness got a new set as well. Its basically just a huge low res video wall. Not used very well IMO. Better than what they had.....The desk is hideous.
*
*
I said what I said!