« Topics
1234...397398399400...417418419
Viakenny233 posts since 6 Oct 2005
BBC World
Las Estrellas (part of Televisa), Mexico; 10 en Punto con Denise Maerker (10pm news), August 22nd, 2016 (premiere edition):


A full-length broadcast from January 6th:


And the close of the last-ever Noticiero con Joaquín López-Dóriga , which was replaced by 10 en Punto :
Last edited by Viakenny on 13 January 2017 4:55pm
2
NYTV and WW Update gave kudos
WW Update3,557 posts since 6 Feb 2007
The launch of Germany's Vox from January 1993, when it was a mostly news-and-information service (The format was unsuccessful and Vox eventually relaunched as a general entertainment channel):



And from 1995, here's an even shorter-lived news channel, Australia's TNC -- with an appearance by Michael Holmes, now of CNNI:



This is how Variety reported on its demise:

Quote:
Rupert Murdoch’s teaming with archrival Kerry Packer to produce an Aussie feevee news channel has triggered the collapse of a rival news operation called Australian Information Media (AIM) – and sparked a political outcry.

AIM, a A$100 million ($75 million) joint venture between pubcaster Australian Broadcasting Corp., U.S.-based Cox Communications and Fairfax publishing, announced Sept. 28 it was suspending business operations and closing The News Channel (TNC) after a short but bumpy ride. The closure resulted in 110 layoffs.

Although fully operational since its launch date three weeks ago, TNC’s future looked precarious after both Oz cablers – Murdoch-backed Foxtel and Packer-backed Optus Vision – rejected TNC as being too expensive for carriage after months of tortured negotiations.


Complete article: http://variety.com/1995/scene/markets-festivals/moguls-deal-spurs-fallout-99128494/
Last edited by WW Update on 14 January 2017 5:34am - 5 times in total
WW Update3,557 posts since 6 Feb 2007
Three weeks? Blimey that is a short run. I assume when it says about Murdoch and producing a channel, they're referring to Sky News Australia?


Indeed. According to Wikipedia, BSkyB held a 33% share in Sky News Australia when it launched. (Seven and Nine were the other two partners.)
1
NYTV gave kudos
ADmanamDA31 posts since 28 Aug 2016
A compilation of current news intros from around the world -- countries that begin with the letter A:

https://www.youtube.com/watch?v=bMnQIRYFoiU


And here's the letter B -- note the BBC lookalike from Bangladesh:

https://www.youtube.com/watch?v=idIbDhF-bzg


Just uploaded, the letter C:

https://www.youtube.com/watch?v=x9MFVyBAE4E

The Chinese national news program should be CCTV Xinwen Lianbo. Here is a full episode of the program on Feb 17, 2016.
WW Update3,557 posts since 6 Feb 2007
TV news from two of Europe's tiniest countries...

ATV (RTVA), Andorra (pop. 80,000):



1FL TV, Liechtenstein (pop. 37,000):



By the way, Liechtenstein did not get its own television station until 2008, but it has always been able to receive TV from Germany, Austria, and Switzerland.
Last edited by WW Update on 17 January 2017 12:13am
1
Le Neko gave kudos
ADmanamDA31 posts since 28 Aug 2016

The Chinese national news program should be CCTV Xinwen Lianbo. Here is a full episode of the program on Feb 17, 2016.
https://www.youtube.com/watch?v=u0snK1n6Foc


Interestingly, it Xinwen Lianbo has used the same theme since the 1980s:

https://www.youtube.com/watch?v=hY9SelxEOTY

Yes. The intro theme of Xinwen Lianbo (literally translated as "news simucast") was composed and put into use in March 1988. It has not been changed since then.
1
WW Update gave kudos